فراخوان ملی
حرکت خدمتگزاران مردم حرکت خدمتگزاران مردم

بنام خداوند جان وخرد


 

هموطن عزیز!

آنچه در وطن مان می گذرد ، تو بهتر از من و همه بهتر از یکدیگر میدانیم . ضرورت به تشریح و تفسیر نیست . اما آنچه که ضرورت است و بسیاری از ما نمی دانیم ، راه بیرون رفت از دژ دژخیمان و نجات  وطن و هموطن من تو از چنگال ظلم ، ستم ، استبداد ، فقرو بی پناهی می باشد . از حدوث حادثۀ حاکمیت نا میمون دژخیمان ، برمیهن من و تو، تا امروز، شاعر شعر سروده ، قصه نویس ، قصه نبشته ، گزارشگر، گزارش تهیه نموده ، نوازنده نوای غم سرداده و سراینده سروده ، سیاست پیشه گان ، گاهی برای خود و گاهی به نفع گروه و حزب خویش و یا قوم و قبیلۀ خود ، یکی بر تارک دیگر مُشت خشم سرکوبگرانه و سنگ دشنام و ناسزا پُرتاب نموده اند و با افیون کلمات از موضع دین و بازی با دموکراسی خود را منجی جلوه داده اند.  به همین گونه بسیاری از هنرپیشه گان دیگر در تیاتر زمان و جامعه ، نقش های رنگارنگی بازی کرده اند . عده ای که در خارج از کشور مدعی خدمت بودند و سنگ خدمت به مردم را به سینه می کوفتند ، همینکه پای شان به کشور رسید خود به توجیه گر استبداد و ظلم ظالمان تبدیل گردیدند . بدین گونه سوگوارانه  باید گفت که ، هیچکسی پیدا نشد ، تا به مثابۀ طبیب مُدبر ، حاضر به تشخیص درد و تجویز داروی درد  جامعه گردد .

اکنون چشم ملت بسوی توست ، تویی که داروی درد را میدانی ، اما مجال گفتن  برایت داده نشده . مکان و زمان گفتن نداشتی ، ترا دژخیمان صغیر می گفتند ، تا خود را اولی الامر تو گردانند .

در اثر همین فتنه بود و است که ، امروز گذشته از مردم کشورت ، مردمان جهان نیز می پندارند که فقط و فقط همین چند جنایتکار و چند روسیاه تاریخ ، که اکثراً دست پرورده گان مراکز جاسوسی دولت های  مستعمره جو می باشند ، نمایندۀ جامعۀ تو هستند .

سوال اساسی این است که آیا تن به این صغارت و خِفتی خِرفتی باید داد؟ .

باور کامل وجود دارد که آزاده گان به این پرسش ، پاسخ منفی داده و می دهند . ولی جبر زمان و شرایط را نمی توان نادیده گرفت .

هموطن عزیز!

من و تو که در خارج از کشور زنده گی داریم ، خوشبختانه با همه مشکلات غربت ، یک امتیاز داریم که ، از سایه شمشیر زورمندان ضد آزادی به دوریم و می توانیم چنانکه می اندیشیم ، آن را بیان داریم و به گوش ملت مظلوم و جهانیان برسانیم . مجال تفکر برای رفع مصائب و مشکلات اگر موجود است ، میتوان به مثابه یک متفکردر حل معضلات اندیشید .

 بنا براین ، پیشنهادی وجود دارد ، مبنی بر ایجاد یک حرکت ملی ، بسوی خدمت گزاری برای مردم . این پیشنهاد از سوی فرد ، گروه ، حزب و سازمان مشخصی نیست . اگر با این پیشنهاد موافق باشی ، از سوی توست و اگر من با آن موافق باشم ، از سوی من است . بدین لحاظ ، این پرسش نمی تواند مطرح گردد که ، طراحان این پیشنهاد و ایجادگر این حرکت ملی کیها هستند ، هیچ کسی نیست جز خودت و تو خود را می شناسی . اگر موافق نباشی برایت گفته خواهد شد ، که این طرح و این پیشنهاد ، از سوی کسانی است که تو با آن موافق نیستی . این یاد آوری به خاطری گفته آمد ، که از چندین قرن بدینسو، فرهنگی به وجود آمده تا دنبال آدم هایی رفت که ، از پدردر پدراربابگری نموده ، یا شخصیت های تحمیلی از سوی اجانب بوده اند . هرگز سعی بعمل نیامده که ، مجال برای تبارز جوانان و کسانیکه تفکر اربابگری بر جامعه را ندارند ، داده شود . این مسله بیشتر هم ناشی از زنده گی کردن در جؤ بی اعتمادی است ، چیزیکه تحفۀ نا شایست اجنبیان از قرنها بدینسو برای مردم ما به شمارآمده و بدون شک تخم آن را اجنبیها در سرزمین ما بذر نموده اند .

فکر می شود لحظه آن فرارسیده است که ، این تخم گنده را بدور انداخت و حس اعتماد بین افراد جامعه را تقویت کرد . تا دست از تفرقه اندازی وایجاد شکاکیت بردارند .  مهم تر ازهمه ، اجازه و مجال آنرا نباید داد ، تا ستمگران ، مردم را گوسفند وار تابع امیال شبان ها و قصابان نمایند .

 برای آنکه بتوان کاری کرد ، پیشنهادی وجود دارد ، مبنی بر اینکه :

1 – پس از حدوث حادثات نامیمون در سه دهۀ اخیر ، همه خواهان تامین امنیت در کشور بوده اند .  اکنون تقاضا بعمل می آید که ، صاحب نظران همه عر صه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و نظامی در داخل و خارج کشور، اندیشه و نظریات خویش را ارائه نمایند ، دال بر اینکه چگونه می شود امنیت را در افغانستان تامین نمود؟.

2 – ایجاد یک دولت ملی ، پارلمان ملی ، اردوی ملی ، قوۀ قضایه ملی ، مطبوعات ملی و اقتصاد ملی ، آرزوی همه می باشد . اما چگونه میتوان به این آرزو رسید ، راه کدام است؟ .

3 – مبارزه با فساد و ارتشاء و مواد مخدر را چگونه باید سازمان دهی کرد؟ .

4 – چگونه میتوان دست مفسدین و جنایتکاران سیاسی و اجنت های اجنبی را از گریبان مردم کوتاه نمود و آنها را تا آنجایی افشا کرد که دیگر در جامعه جای نداشته باشند ؟ .

5 – باید به این مسله پرداخته شود که در شرایط فعلی کشور« ثبات » اولویت دارد یا « دموکراسی» . مسلۀ ثبات بر می گردد به امتیاز دهی به عناصر رادیکال و مسلۀ دموکراسی بر می گردد به تعریف دشمن و مقاومت در برابر آن ، اما چگونه و چطور؟ .

 6 – حضور و خروج نیروی های خارجی از افغانستان تحت کدام پیش شرط  های ملی و بین المللی صورت گیرد ؟ .

7 – مردم افغانستان از جامعۀ بین المللی چه توقع داشته و یا دارند ؟ .

راهکار این طرح :

بیائید تصمیم بگیریم و برای حل این معضلات ساعتی چند بیاندیشیم ، به مثابۀ یک اندیشمند اندیشه ایجاد نمائیم .

بناً از تمام دانشمندان عرصه های اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی ، نظامی و فرهنگی کشور ، امُید برده می شود ، تا اندیشه های رهگشایانه و سازندۀ خود را ، در راه رسیدن به آرمانهای ملی ارائه بدارند .

الف–  پس از دریافت اندیشه ها و نظریات ، بُرد کاریی از میان نظر دهنده گان و داوطلبان تشکیل و به بررسی  و توحید نظریات و اندیشه ها می پردازند . مجموعۀ نظرات و اندیشه ها ی کارآ ، جمعبندی شده ، به نظر خواهی گذاشته خواهد شد .

ب –  پس از توافق سراسری از طریق ارتباطات ، روی نظریات توحیدی ، ایجاد تشکیل یک کنفرانس وسیع ملی مطرح می گردد .

ت –  در کار کنفرانس به شمول آنعده از کسانی که خود را مسوؤل و متعهد در برابر سرنوشت کشور میدانند و آن عده کسانیکه مستقماً در ایجاد اندیشه و نظر در باره حل معضلات سهم گرفته اند ، نماینده گان با صلاحیت دولت های خارجی که در قضیۀ افغانستان ذیدخل اند ، به شمول سازمان ملل متحد ، ناتو و دیگر سازمان های بین المللی دعوت میگردند .

ج – پیش از انعقاد کنفرانس ، اجنداء و هدف این حرکت ، به زبان های ملی و بین المللی ترجمه و به مراجع مربوط جامعۀ جهانی فرستاد خواهد شد .

ح-  در نظر است تا چگونگی و اهداف این کنفرانس ، در رسانه های تصویری و مطبوع جامعۀ بین المللی به زبان های انگلیسی ، آلمانی و فرانسوی به نشر سپرده شود .

چ –  برای برقراری ارتباط ، با مقامات سیاسی و دیپلوماتیک کشورهای خارجی ، از سوی اشتراک کننده گان کنفرانس ، کمیسیون تماس تشکیل می گردد .

د – از تلویزیون جهانی آریانای افغانستان و شخص جناب نبیل مسکین یار تقاضا به عمل خواهد آمد که ، مرام ، هدف و خواست های اشتراک کننده گان این کنفرانس را تا زمان ضرورت ، طی پروگرام های جداگانه ، به زبان های  انگلیسی  و آلمانی انعکاس دهند .

ذ – البته مصارف جانبی این پروگرام را اعضای موافق این حرکت داوطلبانه بدوش خواهند گرفت .

ر –  برای پیشبرد اهداف این حرکت ملی ، از سوی اشتراک کننده گان موافق ، کمیسیون های ویژۀ کاریی ، در استقامت های مُعین ، در نقاط مخالف جهان ، از جمله در داخل کشور تشکیل خواهد گردید .

ژ – همچنان کمیسون رابط ، با رسانه  های تصویری و غیر تصویری خارجی و داخلی ایجاد و از طریق این کمیسیون زمینۀ نشر نوشته ها و مصاحبه هایی مبین اهداف این حرکت ، در مطبوعات معتبر برون مرزی و درون مرزی فراهم می گردد .

طرح تشکیلاتی حرکت :

1 – رهبری این حرکت بدوش فرد مشخص نیست. امور سازمان دهی و رهبری این حرکت جمعی می باشد .

2 – برای سازماندهی بهتر این حرکت ، ایجاب می کند ، تا پنچ پنچ عضو ، جمعاً به تعداد بیست و پنج نفر ، از تمام اقوام کشور ، هزاره ، پشتون ، ازبیک ، تاجیک ، که پنج نفر آن مربوط سایر اقلیت های قومی می شود ، داشته باشد ، پس از تصویب کل اعضای حرکت ، به مثابۀ سازماندهنده گان برنامه های کاریی این حرکت تعیین می گردد .

3 – در کار تشکیل اعضای این حرکت ملی ، هیچ مانعی عقیدتی و ایدیولوژیکی وجود نخواهد داشت . اصل مُهم ، فقط و فقط اینست که :

الف: عضو باید تبعۀ افغانستان باشد .

ب: عضو باید مرتکب جنایت و خیانت به مصالح ملی نشده باشد .

در تفسیر این بند باید گفت:

  1 –  اگر عضوی از اعضای این حرکت ، از سوی افراد یا گروهی ، حزب و یا سازمانی ، متهم به انجام خیانت و یا جنایت می شوند . باید اسناد و مدارک مؤثق ارائه گردد ، در غیر این صورت مفتری بر علاوه آنکه رسوا و افشاء می شود ، اقدامات قانونی نیز برعلیه آن بعمل خواهد آمد .

{ توضیح: این بند به خاطری قید گردید که بدبختانه مرض اتهام زنی بنا بر خصومت های غیر عقلانی ، قومی ، زبانی ، گروهی ، حزبی ، تنظیمی ، دینی و مذهبی ، تا سرحد عفونی بودن آن در بین مردم ما به ویژه قشر باسواد مشاهده می شود ، همین موضوع اصل سعی و تلاش جمعی را برای تامین عدالت و دموکراسی و مردم سالاری در کشور به چالش کشانیده است.}

ت – تمام اتباع افغانستان و اعضای احزاب ، سازمانها [ چپ و راست و میانه] ، انجمن ها و نهاد های فرهنگی ، اقتصادی ، نظامی و اجتماعی که مشمول بند [ ب] ماده سوم طرح  تشکیلاتی نباشند می توانند در این حرکت ملی نقش فعال ایفاء نموده ، نظریات خود ارائه بدارند و عضو باشند .

امور مالی:

1 -  تدارک درآمد ها و اندوخته های مالی از طریق سهم گیریها و اعانه های داوطلبانه اعضای حرکت ، انجمن ها ، سازمانهای اجتماعی ، سرمایه داران و تجارملی صورت می گیرد .

بلی هموطن عزیز!

 آنهایی که به سرنوشت وطن خویش علاقمند هستند ، آنهایی که مدعی خدمت به مردم خویش اند و گاه و بیگاه فریاد خدمت میزنند ، اکنون بیائید قبول نماییم که این یگانه راه حرکت بسوی رهایی ملت از چنگال اژدها و تشریک مساعی جمعی در تعیین سرنوشت کشور ما افغانستان  خواهد بود .

این حرکت پس ازدریافت  نظریات شما خردمندان ، کارشناسان امور اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی ، نظامی و فرهنگی اهداف خود را بر پایۀ اندیشه های جمعی تعیین خواهد نمود . تا آن زمان که نباید دیر کرد :

همه منتظر هم هستیم        

 آدرس های تماس و ارسال پیامها و نظریات:

غوث الدین میر

کانون فرهنگی افغانهای اتریش و

 انجمن همبسته گی با مهاجران افغان در اروپا

تلفن004369917168648

 office@akis-eu.com

در امریکا:

نبیل مسکین یار

تلویزون جهانی آریانا افغانستان

0019497487007

ایمل:

negah@aa-tv.com

 

 

دیپلوم انجینیر مبارک شاه عزیز صافی

azzizde@yahoo.de

تلفن: 

 0049-1718238137

تذکر:

 موقتاً تا به ارسال نظریات هموطنان این حرکت به نام: { حرکت خدمتگزاران مردم } یاد می گردد.


January 18th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها